Waahh.. Penampakan Paus Benediktus Xvi Lagi Sholat Gan...


Untuk pertama kalinya Paus Benediktus XVI berkunjung ke Masjid Biru yang terkenal di Istanbul. Paus berdiri sholat di samping Mustafa Cagrici, mufti agung Istanbul, menghadap mekkah dan menundukkan kepalanya dalam keheningan..



SHARE

About Muhammad Ismail

    Blogger Comment
    Facebook Comment

20 komentar:

  1. tapi ko tangan kiri diatas tangan kanan yah?

    ReplyDelete
  2. Sholat kok pake salib? hal ini jangan terlalu di besar-besarkan, supaya tidak jadi bahan olokan agama kristen

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul skali mbak.. lagian kejadian ini dah lama banget

      Delete
  3. Apa maksud dari semua ini....??
    Adakah pesan yg mau di samapaikan dgn ini...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua nya pasti ada maksud
      mulai dari tangan dia terbalik arahnya
      sampai detail nya pasti ada maksud

      Delete
  4. Berita yg blm psti,..bnyak hal2 yg janggal utk dikatakan sdang melakukan sholat,...

    ReplyDelete
  5. iya mudah2an mendapatkan rahmat dari allah bisa masuk islam secara keseluruhan

    ReplyDelete
  6. Pope prays during visit to Istanbul mosque
    Benedict's outing added to schedule as 'sign of respect' to Muslims
    updated 11/30/2006 1:14:30 PM ET
    ISTANBUL, Turkey — Pope Benedict XVI prayed alongside an Islamic cleric in one of Turkey’s most famous mosques Thursday in a dramatic gesture of outreach to Muslims after outrage from the pontiff’s remarks linking violence and the teachings of the Prophet Muhammad.

    The pope bowed his head for nearly a minute after Mustafa Cagrici, the head cleric of Istanbul, said: “Now I’m going to pray.”

    “This visit will help us find together the way of peace for the good of all humanity,” the pope said before leaving the 17th century Blue Mosque in only the second papal visit to a Muslim place of worship. Benedict’s predecessor, John Paul II, visited a mosque in Syria in 2001.

    The mosque visit was added to Benedict’s schedule as a “sign of respect” during his first papal trip to a Muslim nation, the Rev. Federico Lombardi, the Vatican spokesman, said last week.

    'Let us pray for brotherhood'
    The pope removed his shoes before entering the carpeted expanse of the mosque, which is officially known as the Sultan Ahmet Mosque after the Ottoman sultan Ahmet I, who ordered its construction. But it’s widely called the Blue Mosque after its elaborate blue tiles.

    The pope received a gift of a glazed tile decorated with a dove and a painting showing a view of the Sea of Marmara off Istanbul. The pope gave the imam a painting showing four doves.

    “Let us pray for brotherhood and for all humanity,” the pope said in Italian.
    The pope has offered wide-ranging messages of reconciliation to Muslims since arriving in Turkey on Tuesday, including appeals for greater understanding and support for Turkey’s steps to become the first Muslim nation in the European Union.

    But Benedict also has set down his own demands.

    After a deeply symbolic display of unity with Ecumenical Patriarch Bartholomew I, the spiritual leader of the world’s Christian Orthodox, the pope again repeated his calls for greater freedoms for religious minorities and described the divisions among Christians — including the nearly 1,000-year rift between Catholics and Orthodox — as a “scandal to the world.”
    http://www.nbcnews.com/id/15966498/#.USR-ivTFTXB
    =======================================================
    assalammu'alaikum, mohon ma'af admin yg terhormat, berita diatas adalah berita tahun 2006. mohon kiranya anda mensortir berita agar tidak dipermalukan oleh umat non muslim, dan dituduh tukang fitnah. anudzublillahi mindzaliq.

    ReplyDelete
  7. Hati-hati konspirasi dan propaganda dunia barat!! Paus benedictus kan keturunan asli YAHUDI!!
    http://lowongan-kerja-terupdate.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. sholat kok pake salip tyus tangan kirinya kok di atas....

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru belajar sholat mba',,, hahahahhahhahhahahha

      Delete
  9. wkwkwkwkwkwkw... tolllooooooolll....

    ReplyDelete
  10. semoga paus masuk islam secara kaffah

    ReplyDelete
  11. itu bukan sholat Bro, gak usah dibesar2 kan . ojok nesu biasa ajahlahhh....

    ReplyDelete
  12. perasaan itu foto udah ada dari tahun 2006,kenapa boomingnya sekarang.......itu kan foto waktu kunjungan ke Turki..hoaxxx lah,tpi klo bener mau msuk islam..alhamdulilah deh

    ReplyDelete
  13. Visit http://www.7point10.com/ or http://www.emkatupang.com/

    ReplyDelete
  14. Untuk menyebarkan berita harus ada bukti yang akurat (fakta), jangan hanya asal opini saja. Tuhan memberkati!

    ReplyDelete
  15. propaganda apa lagi ini?? kejadian ini dah lama koq.. jgn dibesar besarkan, tar malah jadi bahan tertawaan lagi buat kaum non muslim

    ReplyDelete